تبلیغات
روزنوشته های دکتر هادی زارعی - مطالب آذر 1396

اولین فارغ التحصیل دکترای مدیریت تکنولوژی از دانشگاه تهران - مدیر عامل شرکت مشاوران کاوش
 

دوشنبه 13 آذر 1396
ن : هادی زارعی

اخلاق، کلید گم شده رقابت کسب و کارها در ایران



در این چند سالی که مسئولیت شرکت مشاوران کاوش را بر عهده 

داشته ام بارها اقدامات غیراخلاقی را از رقبا شاهد بوده ام که واقعا 

جای تاسف دارد. در یک نمونه چند وقت پیش مشتریان (کارفرما) یکی 

از شرکت های رقیب جهت ادامه کار خود به شرکت ما مراجعه نموده 

و اقدام به عقد قرارداد نمود. پس از مدتی که این شرکت رقیب متوجه 

این موضوع شد دائما با ایجاد تشویش شرکت کارفرما درصدد بی اعتبار

ساختن شرکت ما برآمده است. پس از آگاهی از این موضوع در 

جلسه ای که با شرکت محترم کارفرما داشتیم کاملا آنها را در جریان 

موضوع قراردادم و مشکل رفع گردید.

ولی موضوع اینجاست که وقتی یک شرکتی مشتری خود را از دست 

بدهد باید برود بررسی کند که علت آن چه بوده است؟ چرا اینگونه 

شده است؟ و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرارداده و برای ادامه کار از 

آن بهره بگیرد نه اینکه دست به اقدامات غیراخلاقی زده و تلاش 

در جهت بی اعتبار ساختن شرکت رقیب نماید.

متاسفانه فضای رقابت در میان کسب و کارهای ما به شدت مبتنی 

بر تخریب رقبا گردیده است هر چند که اصلاح این روند آرزویی 

بسیار دور از ذهن به نظر می رسد ولی امیدواریم روزی فضای 

رقابتی ما سالم و به دور از موضوعات این چنینی گردد. ان شاا...


چهارشنبه 8 آذر 1396
ن : هادی زارعی

گران‌ترین شهرهای جهان برای کسب‌وکار



جدیدترین مطالعه درباره گرانترین شهرهای جهان برای راه اندازی کسب و کار نشان می دهد که در سال ۲۰۱۷ لندن صدر نشینی خود در این زمینه را از دست داد و هنگ کنگ آن را تصاحب کرد.

 بر اساس بررسی انجام شده تحت عنوان «دفتر اداری در جهان» مشخص شد که اجاره بهای دفتر اداری در هنگ کنگ از لندن هم پیشی گرفته است و این شهر را تبدیل به گران ترین شهر جهان برای اجاره دفاتر اداری کرده است؛ البته این برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ میلادی به بعد است که لندن عنوان گران ترین شهر جهان را برای اجاره دفتر کار از دست می دهد.

علت اصلی این تغییر به تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا و به دنبال آن کاهش ارزش پوند نسبت داده می شود؛ این تصمیم بریتانیا قیمت مسکن در لندن را هم ارزان کرده است.

براساس مطالعه جدید، در سال 2017 میانگین هزینه یک میز کار در هنگ کنگ در سال ۲۰۱۷ میلادی با ۵.۵ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی، سالانه ۲۷ هزار و ۴۳۲ دلار بوده است؛ اما هزینه اجاره میز کار در لندن در سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته با ۱۹ درصد کاهش به ۲۲ هزار و ۶۶۵ دلار در هر سال رسیده است. این هزینه ها شامل مالیات و خدمات رایگان هم می شوند.

در این گزارش عنوان شده که تقاضای بالایی برای اجاره دفاتر کار در حوزه بانکداری و صنایع فاینانس در هنگ کنگ دیده می شود و شرکت ها با انجام هزینه های بالا به دنبال توسعه کسب و کار خود در این شهر هستند.

بیشتر شرکت های چینی ساختمان های اداری منطقه تجاری مرکزی هنگ کنگ را اشغال کرده اند و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ میلادی میزان حضور آنها در هنگ کنگ ۶ درصد افزایش پیدا کرده است و رشد خالص آنها در اشغال فضای تجاری هنگ کنگ معادل یک میلیون فوت مربع است. هزینه اجاره دفتر اداری برای هر فوت مربع در هنگ کنگ به ازای هر ماه در برخی از قسمت های این شهر ۲۰۰ دلار است.

بر پایه این گزارش شهرهای «توکیو» با ۱۸ هزار و ۱۱۱ دلار، «فرفیلد کانتری» با ۱۷ هزار و ۴۱۴ دلار، «سان فرانسیسکو» با ۱۶ هزار و ۲۰۱۵ دلار، «نیویورک» با ۱۵ هزار و ۹۳۱ دلار، «سیلکون ولی» با ۱۵ هزار و ۴ دلار، «ژنو» با ۱۳ هزار ۴۲۴ دلار، «سیدنی استرالیا» با ۱۱ هزار و ۹۹۷دلار و «پاریس» با ۱۱ هزار و ۷۵۶ دلار به ترتیب در رتبه سومین تا دهمین شهرهای گران جهان برای اجاره دفتر کار قرار گرفتند.

منبع: خبرآنلاین